| نقش اقتصاد تجربه بر رفتار مصرفکننده در مقاصد گردشگری: رویکردی تجربهمحور به بازاریابی مقصد |
| کد مقاله : 1569-ICM |
| نویسندگان |
|
فائزه اسدیان اردکانی *1، فاطمه غفرانی2 1دانشیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران 2دانشجوی کارشناسیارشد بازاریابی جهانگردی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران. |
| چکیده مقاله |
| این مقاله به بررسی نقش اقتصاد تجربه در شکلدهی به رفتار مصرفکنندگان در مقاصد گردشگری پرداخته است. با توجه به گذار از مدلهای اقتصادی مبتنی بر کالا و خدمات به سوی اقتصاد تجربه، این تحقیق بهویژه بر تأثیر تجربههای شخصیسازیشده، غوطهورکننده و مبتنی بر فناوریهای نوین مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در رفتار مصرفکنندگان تمرکز دارد. یافتههای پژوهش نشان میدهند که مصرفکنندگان بهدنبال تجربههایی هستند که با هویتها، علایق و ارزشهای شخصیشان همراستا باشد و این روند توسط فناوریهای دیجیتال تقویت میشود. همچنین، رشد گردشگری پایدار و اخلاقی، همراه با چالشهای ایجاد تعادل میان تجربههای اصیل و اصول پایداری، یکی از موضوعات کلیدی مطرحشده است. استفاده از فناوریهای دیجیتال و گردشگری هوشمند نیز بهطور فزایندهای در شکلدهی تجربههای پیشرفتهتر و شخصیسازیشده تأثیرگذار است. این مقاله همچنین شکافهای موجود در ادبیات، از جمله نیاز به مطالعات بیشتر میانفرهنگی و تحقیق در مورد تجربههای منفی و میانجیشده توسط فناوری را برجسته میکند. در نهایت، این تحقیق به نیاز به راهبردهای بازاریابی جدید و تحقیقات بیشتر در جهت توسعه تجربیات گردشگری پایدار و مؤثر اشاره میکند. |
| کلیدواژه ها |
| اقتصاد تجربه، تجربه گردشگری، بازاریابی مقصد، پایداری در گردشگری، فناوریهای دیجیتال |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
