بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر کیفیت خدمات با نقش میانجی درگیری شغلی (مورد مطالعه: کارکنان سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد)
کد مقاله : 1530-ICM
نویسندگان
محمد قاسمی *1، احسان محمدی باجگیران2، قاسم غفوری3
1هیات علمی دانشگاه پیام نور مشهد ، گروه مدیریت
2ندارد
3کارمند شهرداری
چکیده مقاله
در این پژوهش به بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر کیفیت خدمات با نقش میانجی درگیری شغلی (مورد مطالعه: کارکنان سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد) پرداخته شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است و از نظر ماهیت در رده تحقیقات توصیفی- پیمایشی قرار خواهد گرفت. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد، می باشد. با توجه به اینکه تعداد کارکنان سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد، 120 نفر می باشند، بنابراین مطابق جدول مورگان حجم نمونه 92 نفر بدست می آید. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی ساده، استفاده شده است. در این تحقیق از پرسشنامه استاندارد آلن و مایر (1990)، پاراسورمان و همکاران (1985) و کانونگو (1982) طبق طیف 5 تایی لیکرت طراحی شده است. ضریب پایایی پرسشنامه ها با روش آلفای کرونباخ برای تمامی پرسشنامه ها بیشتر از 7/0 به دست آمده که نشان از پایایی مناسب است و روایی پرسشنامه ها به روش روایی سازه ها تایید شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار PLS انجام شده است. نتایج پژوهش نشان داد، تعهد سازمانی بر کیفیت خدمات، درگیری شغلی بر کیفیت خدمات، تعهد سازمانی بر درگیری شغلی تاثیر معناداری دارد و درگیری شغلی، تاثیر تعهد سازمانی بر کیفیت خدمات را میانجی می کند.
کلیدواژه ها
تعهد سازمانی، کیفیت خدمات، درگیری شغلی
وضعیت: پذیرفته شده