| نقشمندی هوش مصنوعی در ارتقای تجربه مشتری و توسعه استراتژیهای بازاریابی هوشمند (شرکتهای هواپیمایی فعال در استان تهران) |
| کد مقاله : 1526-ICM |
| نویسندگان |
|
فرشاد خاکپور *1، عباس اسدی2، محی الدین خسروی1، مهرنوش میرالی1 1گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران 2گروه علمی مدیریت بازرگانی، واحد ورامین-پیشوا، دانشگاه آزاد اسلامی، ورامین، ایران |
| چکیده مقاله |
| استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی هوشمند به یک عامل کلیدی برای ایجاد تغییر و تحول در نحوه تعامل کسبوکارها با مشتریان و ایجاد تجربه بهتری در آنها تبدیل شده است. بر این اساس، هدف از این تحقیق بررسی نقش هوش مصنوعی در ارتقای تجربه مشتری و توسعه استراتژیهای بازاریابی هوشمند شرکتهای هواپیمایی فعال در استان تهران است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از مدیران و کارشناسان ارشد شرکتهای هواپیمایی فعال در استان تهران است. تعداد شرکتهای هواپیمایی مستقر در استان تهران برابر با ۲۱ شرکت است و تعداد مدیران و کارشناسان ارشد فعال در این شرکتها برابر با ۱۸۰۰ نفر است. حجم جامعه آماری این تحقیق محدود میباشد و از طریق جدول مورگان حجم نمونه با روش نمونهگیری تصادفی ساده 317 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است و برای آزمون فرضیههای تحقیق از مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی (SMARTPLS3) استفاده شد. یافتههای تحقیق حاکی از تأثیر هوش مصنوعی بر توسعه استراتژیهای بازاریابی هوشمند و ارتقای تجربه مشتری است. همچنین در تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر ارتقای تجربه مشتری به نقش میانجی استراتژیهای بازاریابی هوشمند نیز اشاره شد. |
| کلیدواژه ها |
| استراتژیهای بازاریابی هوشمند، تجربه مشتری، شرکتهای هواپیمایی، هوش مصنوعی |
| وضعیت: پذیرفته شده |
