| مطالعه سیستماتیک نقش هوشمصنوعی در آینده علم بازاریابی |
| کد مقاله : 1442-ICM |
| نویسندگان |
|
مهدی ابراهیمی1، روزبه درویشی *2 1دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. 2دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. |
| چکیده مقاله |
| فناوریهای تحولآفرین مانند اینترنت اشیا، تحلیل کلاندادهها، بلاکچین و هوش مصنوعی، روشهای انجام کسبوکارها را دستخوش تغییرات زیادی کردهاند. در میان این فناوریها، هوش مصنوعی به عنوان جدیدترین فناوری تحولآفرین، پتانسیل بالایی برای ایجاد دگرگونیهایی در حوزه بازاریابی دارد. متخصصان و فعالان حوزه بازاریابی در سراسر جهان در تلاش هستند تا بهترین راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای فعالیتهای بازاریابی خود مورد شناسایی قرار دهند. با این حال، انجام یک مطالعه مروری میتواند اهمیت هوش مصنوعی در بازاریابی را برجسته کرده و مسیرهای تحقیقاتی آینده را ترسیم کند. هدف این مطالعه ارائه یک مرور جامع از نقش هوش مصنوعی در بازاریابی با استفاده از انجام تحلیلهایی از مقالات منتشر شده بین سالهای 2000 تا ۲۰۲5 است. بررسی جامع این مقالات به شناسایی عملکرد بازیگران علمی مانند مرتبطترین نویسندگان و منابع کمک کرده است. در نهایت باید عنوان کرد که این مطالعه به درک بهتر نقش هوش مصنوعی در بازاریابی و شناسایی فرصتهای تحقیقاتی آینده کمک میکند. |
| کلیدواژه ها |
| آمیخته بازاریابی، استراتژی بازاریابی، بازاریابی، هوش مصنوعی. |
| وضعیت: پذیرفته شده |
