بررسی تأثیر انگیزه‌های مصرف‌کننده بر قصد خرید مصرف‌کننده با نقش میانجی نگرش‌های رفتاری مصرف‌کننده و نقش تعدیل‌گر اعتماد به اینفلوئنسرها (مطالعه موردی: پلتفرم‌ آنلاین اسنپ فود)
کد مقاله : 1389-ICM
نویسندگان
مهدیه خاتمی نوری *
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
چکیده مقاله
در این پژوهش به بررسی تأثیر انگیزه‌های مصرف‌کننده بر قصد خرید مصرف‌کننده با نقش میانجی نگرش‌های رفتاری مصرف‌کننده و نقش تعدیل‌گر اعتماد به اینفلوئنسرها (مطالعه موردی: پلتفرم‌ آنلاین اسنپ فود) پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش از کاربران پلتفرم آنلاین اسنپ فود تشکیل شده است. در این پژوهش برای نمونه گیری با توجه به حجم جامعه آماری که نامحدود و غیر قابل دسترس برای محقق می باشد، از روش نمونه گیری تصادفی دردسترس استفاده شده و با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان تعداد 384 نفر پرسشنامه مخصوص پژوهش را تکمیل کرده اند. نرم‌افزارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در این پژوهش PLS4 و SPSS بوده است. آزمون های مورد استفاده در این پژوهش تحلیل عاملی تأییدی و مدل یابی معادلات ساختاری واریانس محور می باشد. نتایج این پژوهش نشان داد که اعتماد، کیفیت خدمات الکترونیک، کیفیت ادراک‌شده از غذا، جنبه‌های شخصی، گرایش به صرفه‌جویی در زمان، انگیزه راحتی و بسته‌بندی سبز و برندینگ بر نگرش‌های رفتاری مصرف‌کنندگان نسبت به خدمات تحویل غذا آنلاین تاثیر مثبت و معناداری دارد، و همچنین نگرش‌های رفتاری مصرف‌کنندگان نسبت به خدمات تحویل غذا آنلاین بر قصد خرید خدمات تحویل غذا آنلاین تاثیر مثبت و معناداری دارد و البته بین رابطه انگیزه‌های مصرف کننده و قصد خرید خدمات تحویل غذا آنلاین نقض میانحی دارد. لارم به ذکر است نتایج پژوهش نشان داد که قابل اعتماد بودن اینفلوئنسرها نمی‌تواند در بین رابطه نگرش‌های رفتاری مصرف‌کنندگان نسبت به خدمات تحویل غذا آنلاین و قصد خرید خدمات تحویل غذا آنلاین نقض تعدیل‌گر داشته باشد.
کلیدواژه ها
واژه‏‌های کلیدی: قصد خرید مصرف‌کننده، نگرش مصرف‌کننده، قابل اعتماد بودن اینفلوئنسرها، انگیره‌های مصرف‌کننده
وضعیت: پذیرفته شده