| تأثیر بازاریابی ویروسی تعدیلگری تصویر برند و جنسیت بر قصد خرید مشتریان در برند تپسی |
| کد مقاله : 1387-ICM |
| نویسندگان |
|
مهدی قنبری * دانشجو |
| چکیده مقاله |
| بازاریابی ویروسی نوعی بازاریابی براساس تربیب افراد برای اشتراکگذاری تبلیغات و تجربیات خود با دیگران است که میتواند در افزایش سهم بازار برای هر برندی مؤثر با شد، تحقیق حاضر با هدف بررسی بازاریابی ویروسی بر قصد خرید مشتری با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری تصویر برند و جنسیت افراد انجام شده است. مورد مطالعه در این تحقیق برند تپسی بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع، توصیفی پیمایشی محسوب می شود. جامعه آماری تحقیق تمامی مشتریان برند تپسی در شهر تهران بودند. نامحدود بودن جامعه برا ساس جدول مورگان حداقل 384 نمونه لازم بوده که در نهایت 384 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که روایی محتوا به کمک اساتید و روایی سازه به روش تحلیل بارهای عاملی تأییدی انجام شده ا ست. پایایی پرسشنامه توسط آلفا کرون باخ و ضریب پایایی ترکیبی تأیید شده ا ست. برای تجزیه و تحلیل دادهها برای فرضیه های مستقیم از مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزارSmart pls استفاده شده است. بررسی مدل پیشنهادی پژوهش و آزمون فرضیهها با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری و با روش حداقل مربعات جزئی (PLS) بهعملآمده است. یافتهها نشان میدهند که بازاریابی ویروسی بر قصد خرید مشتریان برند تپسی تأثیر مثبت دارد، ولی بازاریابی ویروسی باوجود تعدیلگر تصویر برند و جنسیت بر قصد خرید مشتریان برند تپسی تأثیر منفی دارند. |
| کلیدواژه ها |
| بازاریابی ویروسی، قصد خرید مشتری، تصویر برند، جنسیت، برند تپسی |
| وضعیت: پذیرفته شده |
