| بررسی تاثیر سلامت سازمانی بر ارتقاء بازاریابی اجتماعی از طریق نقش میانجی اعتماد سازمانی (مورد مطالعه: شرکت برق منطقهای شهر مشهد) |
| کد مقاله : 1364-ICM (R1) |
| نویسندگان |
|
محمد قاسمی *1، احسان محمدی باجگیران2، امین رحمانی3 1هیات علمی دانشگاه پیام نور مشهد ، گروه مدیریت 2دانشگاه آزاد تربت 3کارمند شرکت برق مشهد |
| چکیده مقاله |
| سلامت سازمانی در سازمانهای دولتی سبب میشود که بتوان با کمک کارکنان و محیطی سالم، سیاستها و اهداف سازمان را محقق نمود. بر این اساس هدف از این مطالعه بررسی نقش سلامت سازمانی بر ارتقاء بازاریابی اجتماعی از طریق نقش میانجی اعتماد سازمانی(مورد مطالعه: شرکت برق منطقهای شهر مشهد) است. پژوهش حاضر از لحاظ طبقهبندی تحقیق بر مبنای هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق تمامی مدیران و کارکنان شرکت برق منطقهای شهر مشهد به تعداد 254 نفر میباشد که از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران 153 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت انجام این پژوهش از پرسشنامههای استاندارد سلامت سازمانی لایدن و کلینگل (2015) ، اعتماد سازمانی الونن و دیگران(2015) و بازاریابی اجتماعی ایمانی(1392) استفاده گردید. جهت تحلیل دادهها از نرمافزار PLS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. تجزیه و تحلیل فرضیهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که سلامت سازمانی منجر به ارتقاء بازاریابی اجتماعی از طریق نقش میانجی اعتماد سازمانی در شرکت برق منطقهای شهر مشهد میگردد. در تبیین نتایج پژوهش باید گفت در تفکر سازمانی پیشرفته از انسان به مثابه مهمترین دارایی برای سازمان یاد میشود، بنابراین، مدیران و کارشناسان باید اقدامات جدی را جهت ارتقای سلامت و اعتماد ادارات خود به کار گیرند |
| کلیدواژه ها |
| سلامت سازمانی، اعتماد سازمانی، بازاریابی اجتماعی. |
| وضعیت: پذیرفته شده |
