ارائه یک مدل مفهومی یکپارچه از برندسازی شخصی هنرمندان: پیشایندها، پسایندها و مسیرهای پژوهشی آینده
کد مقاله : 1361-ICM
نویسندگان
محمد امین کولیوند سالوکی *1، محمد پیری2، حسین حاجی بابائی2
1دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران.
2استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران.
چکیده مقاله
هر فرد می‌تواند برند منحصربه‌فرد خود را داشته باشد و آن را همچون یک محصول مدیریت کند. در حوزه هنر، برند شخصی ابعاد پیچیده‌تری به خود می‌گیرد، زیرا هویت هنرمند، سبک، ارزش‌ها و داستان زندگی او بخشی از تجربه هنری مخاطب محسوب می‌شود. به همین دلیل، برندسازی هنرمندان تنها یک فعالیت بازاریابی نیست، بلکه فرآیندی هویتی و عمیق است. مفهوم «برند شخصی» به عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی موفقیت هنرمندان مطرح شده است، به‌طوری که دیگر صرفاً توانایی‌های فنی و موسیقایی ضامن شهرت و محبوبیت یک خواننده نیست، بلکه چگونگی ارائه‌ی هویت، ارزش‌ها و سبک زندگی او نیز نقش محوری ایفا می‌کند. در این پژوهش که بصورت مرور مطالعات تخصصی در طی پنج سال گذشته انجام شده است سعی برآن بوده تا با ارائه یک مدل مفهومی مستدل به این سوال پاسخ داده شود که پیشایندها و پسایندهای برند شخصی هنرمندان کدام اند و شناخت این عوامل چگونه می تواند ضرورت برندسازی شخصی در بستر رقابتی و منحصر به فرد هنر معاصر را تبیین کند.
کلیدواژه ها
برند شخصی، هنرمند، اصالت، هویت برند.
وضعیت: پذیرفته شده