توسعه یک چارچوب مدیریتی داده محور برای بهبود عملکرد نگهداری و تعمیرات در ریخته گری مداوم فولاد
کد مقاله : 1348-ICM
نویسندگان
روح الله بیرانوند *1، غلامرضا سلیمی2
1فولادمبارکه
2شرکت فولادمبارکه
چکیده مقاله
چکیده
ریخته گری مداوم به عنوان قلب تولید فولاد، یکی از حیاتیترین واحدهای تولیدی در صنایع فولاد کشور محسوب میشود و پایداری عملکرد آن به کیفیت سیستم نگهداری و تعمیرات وابسته است. در سالهای اخیر، عواملی مانند کمبود انرژی، تحریمها، نوسان کیفیت قطعات داخلی و فشار شدید تولید باعث شده است اجرای نگهداری پیشگیرانه و پیشبینانه با چالشهای جدی مواجه شود. هدف این مقاله، طراحی یک مدل مدیریتی دادهمحور برای ارتقای اثربخشی نگهداری و تعمیرات و افزایش سهم نگهداری نسبت به تعمیرات در واحد ریختهگری مداوم یکی از شرکتهای بزرگ فولادی کشور است. برای این منظور، دادههای واقعی شامل گزارشهای خرابی، برنامههای نگهداری پیشگیرانه (PM)، سوابق مصرف و تعمیر قطعات یدکی و درخواستهای تعمیرگاه مرکزی در بازه سهساله تحلیل شده و بر اساس آن مدل "مدیریت نگهداری دادهمحور بومیشده" (L-DDMM) ارائه شده است.
بی شک این مدل های ارائه شده در کوتاه مدت و میان مدت می‌تواند در مدیریت موثر و کارآمدی در نگهداری تجهیزات و سرمایه های سازمانی موفق بوده و نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.
کلیدواژه ها
واژه های کلیدی: مدیریت نگهداری تعمیرات. کارآمدی نگهداری تعمیرات. مدیریت سلامت تجهیزات. ریخته گری مداوم. مدیریت داده محور. برنامه ریزی شات دان. قابلیت اطمینان تجهیزات.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر