| بررسی تاثیر کیفیت اطلاعات آنلاین برقصد بازدید از مقصد توریستی با میانجی گری تعاملات بازاریابی دیجیتال |
| کد مقاله : 1339-ICM |
| نویسندگان |
|
نگین مومن پور *1، داریوش جمشیدی2 1کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه ازاد شیراز، واحد پردیس، شیراز، ایران 2گروه مدیریت، واحد شیراز،دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران |
| چکیده مقاله |
| هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر کیفیت اطلاعات آنلاین بر قصد بازدید از مقصد گردشگری با نقش میانجی تعاملات بازاریابی دیجیتال است. این تحقیق از نظر ماهیت، توصیفی–همبستگی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری شامل گردشگران داخلی و خارجی فعال در استفاده از پلتفرمهای دیجیتال و شبکههای اجتماعی برای کسب اطلاعات درباره مقاصد گردشگری میباشد. با توجه به گستردگی و ماهیت نامحدود جامعه آماری، نمونهگیری به روش تصادفی طبقهای انجام شد و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برای جوامع نامحدود، ۳۸۴ نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامههای استاندارد کیفیت اطلاعات آنلاین (آندریسن و استروکنز، 2009)، قصد بازدید از مقصد گردشگری (آلبایراک و همکاران، 2010)، و تعاملات بازاریابی دیجیتال (آمارو و همکاران، 2016) است. روایی ابزار بهصورت صوری توسط خبرگان گردشگری و بازاریابی دیجیتال تأیید و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ (827/0) در سطح مطلوب ارزیابی شد. برای تحلیل دادهها و بررسی روابط میان متغیرها از مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرمافزار Smart PLS استفاده گردید. یافتهها نشان داد که کیفیت اطلاعات آنلاین و تعاملات بازاریابی دیجیتال هر دو بهطور مستقیم و مثبت بر قصد بازدید از مقصد گردشگری تأثیر دارند، کیفیت اطلاعات آنلاین به شکل معناداری تعاملات بازاریابی دیجیتال را تقویت میکند و نقش میانجی تعاملات بازاریابی دیجیتال در این رابطه مورد تأیید قرار گرفت. |
| کلیدواژه ها |
| کیفیت اطلاعات آنلاین، تعاملات بازاریابی دیجیتال، قصد بازدید از مقصد گردشگری |
| وضعیت: پذیرفته شده |
