بررسی تاثیر کیفیت اطلاعات آنلاین برقصد بازدید از مقصد توریستی با میانجی گری تعاملات بازاریابی دیجیتال
کد مقاله : 1339-ICM
نویسندگان
نگین مومن پور *1، داریوش جمشیدی2
1کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه ازاد شیراز، واحد پردیس، شیراز، ایران
2گروه مدیریت، واحد شیراز،دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر کیفیت اطلاعات آنلاین بر قصد بازدید از مقصد گردشگری با نقش میانجی تعاملات بازاریابی دیجیتال است. این تحقیق از نظر ماهیت، توصیفی–همبستگی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری شامل گردشگران داخلی و خارجی فعال در استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات درباره مقاصد گردشگری می‌باشد. با توجه به گستردگی و ماهیت نامحدود جامعه آماری، نمونه‌گیری به روش تصادفی طبقه‌ای انجام شد و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برای جوامع نامحدود، ۳۸۴ نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه‌های استاندارد کیفیت اطلاعات آنلاین (آندریسن و استروکنز، 2009)، قصد بازدید از مقصد گردشگری (آلبایراک و همکاران، 2010)، و تعاملات بازاریابی دیجیتال (آمارو و همکاران، 2016) است. روایی ابزار به‌صورت صوری توسط خبرگان گردشگری و بازاریابی دیجیتال تأیید و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ (827/0) در سطح مطلوب ارزیابی شد. برای تحلیل داده‌ها و بررسی روابط میان متغیرها از مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار Smart PLS استفاده گردید. یافته‌ها نشان داد که کیفیت اطلاعات آنلاین و تعاملات بازاریابی دیجیتال هر دو به‌طور مستقیم و مثبت بر قصد بازدید از مقصد گردشگری تأثیر دارند، کیفیت اطلاعات آنلاین به شکل معناداری تعاملات بازاریابی دیجیتال را تقویت می‌کند و نقش میانجی تعاملات بازاریابی دیجیتال در این رابطه مورد تأیید قرار گرفت.
کلیدواژه ها
کیفیت اطلاعات آنلاین، تعاملات بازاریابی دیجیتال، قصد بازدید از مقصد گردشگری
وضعیت: پذیرفته شده