تاثیر استفاده از تحلیل بازاریابی بر رضایت مشتری با نقش میانجی چابکی مشتری و نقش تعدیل گر آشفتگی بازار در کارکنان بیمه پارسیان ( مورد مطالعه: بیمه پارسیان )
کد مقاله : 1305-ICM
نویسندگان
نیما کریمیان *1، امیرمهدی یوسفی2
1نیما کریمیان، دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشدناپیوسته مدیریت بازرگانی ،گرایش بازاریابی،دانشگاه شهید بهشتی، تهران ،ایران
چکیده مقاله
رقابت در بازار به رابطه شرکت و مشتری و رضایت مشتری از محصولات و خدمات شرکت بستگی دارد. بنابراین عوامل پیچیده بازاریابی برای مطالعه رضایت مشتری مهم هستند. هدف این پژوهش تاثیر استفاده از تحلیل بازاریابی بر رضایت مشتری با نقش میانجی چابکی مشتری و نقش تعدیل گر آشفتگی بازار در بیمه پارسیان می باشد روش این تحقیق توصیفی، به لحاظ هدف کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده ها پیمایشی با ابزار پرسشنامه استاندارد می باشد.. پس از تایید روایی از طریق نظر خواهی از اساتید و کارشناسان مرتبط با پژوهش و تایید پایایی پرسشنامه از طریق آزمون آلفای کرونباخ (بالای 0.7) و توزیع و جمع آوری پرسشنامه در قلمروی زمانی پاییز 1404 در نمونه آماری, داده ها با نرم افزار پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان می دهد که: استفاده از تحلیل بازاریابی بر رضایت مشتری با نقش میانجی چابکی مشتری و نقش تعدیل گر آشفتگی بازار در بیمه پارسیان تاثیر معنی داری دارد.
کلیدواژه ها
استفاده از تحلیل بازاریابی - رضایت مشتری - چابکی مشتری - آشفتگی بازار
وضعیت: پذیرفته شده