| تحلیل اثر فناوریهای نوین بر تعامل با برند با نقش میانجی استراتژیهای پیشبرد فروش مبتنی بر تجربه دیجیتال در نسل Z |
| کد مقاله : 1186-ICM |
| نویسندگان |
|
تکتم پیش فنگ *1، هادی بستام2، علی حسین زاده3 1دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران 2گروه مدیریت بازرگانی ،موسسه آموزش عالی تابران، مشهد، ایران 3گروه مدیریت بازرگانی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران. |
| چکیده مقاله |
| هدف این پژوهش، تحلیل اثر فناوریهای نوین بر تعامل با برند با نقش میانجی استراتژیهای پیشبرد فروش مبتنی بر تجربه دیجیتال در میان نسل Z در بستر رسانههای اجتماعی است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی–پیمایشی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل کاربران نسل Z فعال در رسانههای اجتماعی بوده که با توجه به الزامات روش معادلات ساختاری، 233 نفر بهصورت در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محققساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن با نظر ۱۲ نفر از خبرگان دانشگاهی مورد تأیید قرار گرفت. نتایج تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار Smart PLS نشان داد که فناوریهای نوین تأثیر مثبت و معناداری بر استراتژیهای پیشبرد فروش مبتنی بر تجربه دیجیتال دارند (β=0.65, t=17.42, p<0.001) و این استراتژیها نیز تأثیر مثبت و معناداری بر تجربه اجتماعی تعامل با برند دارند (β=0.40, t=7.75, p<0.001). همچنین، فناوریهای نوین بهطور مستقیم بر تجربه اجتماعی تعامل با برند اثرگذار بوده (β=0.48, t=8.76, p<0.001) و اثر غیرمستقیم آن از طریق استراتژیهای پیشبرد فروش نیز معنادار بوده است (β=0.26, t=7.36, p<0.001). یافتهها بیانگر آن است که بهرهگیری از فناوریهای نوین دیجیتال، زمینهساز توسعه راهبردهای کارآمدتر فروش و تعاملات اجتماعی مؤثرتر با برند در میان نسل Z است؛ بهگونهای که میتواند به بهبود عملکرد بازاریابی و افزایش درگیری شناختی و عاطفی مشتریان در محیطهای دیجیتال منجر شود. |
| کلیدواژه ها |
| فناوریهای نوین، تعامل با برند، استراتژیهای پیشبرد فروش مبتنی بر تجربه دیجیتال، نسل Z. |
| وضعیت: پذیرفته شده |
