بررسی تاثیر هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و سلامت روانی دانشجویان مقطع دکتری بر اساس نقش یادگیری هوشمند
کد مقاله : 1062-ICM
نویسندگان
سید سجاد محتشم *1، سید مجتبی میرکاظم نژاد مژدهی2
1مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
2دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و سلامت روانی دانشجویان مقطع دکتری بر اساس نقش یادگیری هوشمند اجرایی شد. جامعه تحقیق کلیه دانشجویان مقطع دکتری دانشگاههای استان گیلان بودند، تعداد نمونه 384 نفر از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاههای استان گیلان در نظر گرفته شد که به همین تعداد پرسشنامه جهت پاسخگویی توزیع و جمع‌آوری گردید. اطلاعات گردآوری‌شده توسط پرسشنامه‌ها به‌وسیله نرم‌افزار SPSS24 و AMOS24 با استفاده از مدل یابی معـادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه‎های پژوهش نشان داد که هوش مصنوعی تاثیر مثبت و معناداری بر یادگیری هوشمند، عملکرد تحصیلی و سلامت روانی دارد. رسانه های اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر یادگیری هوشمند، عملکرد تحصیلی و سلامت روانی دارد. یادگیری هوشمند تاثیر معناداری بر عملکرد تحصیلی و سلامت روانی دارد و
نتایج آن به اساتید و محققان داده می‌شود تا در پژوهش‌های بعدی خود از آن بهره ببرند یا آن را به اشتراک بگذارند.
و همچنین
نتایج آن در اختیار مسئولان دانشگاه قرار گیرد تا برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک یا بهبود فرایندها از آن استفاده کنند.
کلیدواژه ها
رسانه های اجتماعی، سلامت روانی، هوش مصنوعی، یادگیری هوشمند.
وضعیت: پذیرفته شده