بازاریابی پایدار در صنعت بیمه با بهرهگیری از برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی |
کد مقاله : 1003-ICM |
نویسندگان |
الناز علاف جعفری *1، علیرضا روستا2، فرزاد آسایش1 1گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران 2مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
امروزه، توجه به پایداری در همه بخشهای اقتصاد و صنایع بسیار پر رنگ شده است. مصرفکنندگان و مشتریان بر شرکتها فشار میآورند تا فرآیندهای عملیاتی روزانه خود را با سازگاری بیشتر با محیط زیست و به حداقل رساندن تأثیرات منفی آنها بر جامعه و محیطزیست بهبود بخشند. همچنین در سالهای اخیر، بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی روش ارتباط شرکتها با مشتریان خود در سراسر جهان را تغییر داده است. در پژوهش حاضر، نشان داده شده است که استفاده از برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی تأثیر بسزایی بر عملکرد پایدار بخش بیمه دارد. چرا که سودآوری را در صنعت بهبود داده و سهم بازار را گسترش میدهد. همچنین، افزایش وفاداری مشتریان و دسترسی به بازارهای جدید از مزایای بازاریابی دیجیتال است. بر اساس یافتهها، شرکتهای بیمه باید زیرساختهای فناوری اطلاعات را سرمایهگذاری کرده و فرآیندهای پیشرفته فناوری را پیادهسازی کنند. کارفرمایان به آموزش کافی در مورد استفاده از پلتفرم های کسب و کار الکترونیکی و همچنین همکاری با ارائه دهندگان خدمات دیجیتال نیاز دارند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین ذخیره و بازاریابی کنند. جدای از استفاده از روشهای بازاریابی دیجیتال این مطالعه به شرکتهای بیمه توصیه میکند که با اجرای استراتژیهای جدید مانند هوش مصنوعی، نوآور باشند تا سهم بیشتری از بازار هدف خود را به دست آورند. |
کلیدواژه ها |
بازاریابی پایدار، بازاریابی دیجیتال، هوش مصنوعی، صنعت بیمه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |